A repülésről
2015. május 13. írta: lail04

A repülésről

Hello,

 

írok egy gyors bejegyzést a repülésről (és megosztok pár képet is).

Szóval kicsit sűrű volt a hétfői nap, mivel azon a napon kellett elintézni a nemzetközi jogsit (hogy tudjak pl.: autót meg traktort vezetni Finnországban, mivel Szerb jogsim van), pénzt váltani (hogy befizessem a TB-t) meg bepakolni fél évre... Sikerült ezekkel végezni a tervezett indulási időhöz képest kb. fél órás késéssel. Így 10:30 helyett kb 11-kor indultunk Szabadkáról a szegedi vasútállomásra (ahonnan 11:45-kor indult a vonat és Ferihegyre érkezett 13:44-kor, papírforma szerint...). Végül nem Szegeden, hanem Szatymazon szálltam fel a vonatra, illetve fizettem be a csekkeket. Nagyjából negyed háromkor már a reptéren voltam (Ferihegy vasútállomásról a 200E vonat jár a reptérre, és lehet venni MÁV- BKK kombinált jegyet a buszra 300 Ft-ért). A Ryanar check pult megtalálása után felvilágosítottak, hogy a repülő indulása (16:45) előtt 2 órával (14:45) lehet majd becsekkolni. Tehát nagyjából fél órám volt. Sok cuccal felvértezve leültem, és megittam egy kávét, meg vettem 1l vizet (ha jól emlékszem 1790 Ft-ot fizettem, mindenesetre olcsóbb volt, mint a repülőn ahol fél l víz meg egy kávé 2000Ft-ba került). Szóval a fél óra leteltével leadtam a batyumat, ami sikeresen átment a 20kg-os teszten. Így már a max. 10 kg-os "kézipoggyásszal" a hátamon könnyebben tudtam felderíteni a repteret (ekkor 2 órám volt a repülő indulásáig). Körbe tudtam járkálni kívül és belül is a ferihegyi repteret. Persze, hogy az utolsó fél órában találtam rá a Spar üzletre a 2B terminál alatt (a földszinten), így rendes áron tudtam hozzájutni dolgokhoz. Vettem egy liter vizet (amit aztán átvizsgálásnál kidobattak velem, mivel 100ml-nél több folyadékot nem vihetek magammal), egy Drehert meg egy magkeveréket (amiben aszalt gyümölcsök meg magok vannak). Tudtam, hogy 16:15-től már fel lehet szállni a repülőre, de nekem kb.:16:20 körül fogyott el a söröm, és indultam a gépre. Hát, nem számítottam rá, hogy ekkora távolságokat kell megtenni a repülőig... Így a cuccaim átvizsgálása után szintén futni kellett (ezt javasolta egy infopultos).

Mikor végre megláttam a gépet, megnyugodtam, mivel láttam, hogy még javában zajlik az emberek ültetése (sorban álltak a lépcsőn). Kb. 13:50-kor foglaltam el a helyem a 08C széken. A Ryanarnél a székszámozás előről hátra történik, a betűjel pedig: A (ablak mellett); B (középen); C (folyosó mellett); D (folyosó mellett); E (középen); F(ablak mellett). Így én az első negyedében a folyosó mellett foglaltam helyet. Mellettem két finn nő ült akik a hosszú hétvégéjüket töltöttek Magyarországon. Mondták, hogy nagyon tetszett nekik az, amit ebben a kis időtartamban láttak (javarészt Budán járkáltak). Beszéltünk Finnországról, az itteni időjárásról, az önkéntességről meg még finnül is tanítgattak egy kicsit pl.: minu nimi on- az én nevem :).

Az ablak mellett ülő nő készítette ezt a pár képet nekem.

Itt nem tudom merre járhattunk, talán Lengyelország felett:

dscf9783.JPG

Ezeken a képeken a Balti- tenger látható (már amennyire), meg az ablak jegesedése:

dscf9787.JPG

dscf9786.JPG

 

Kis érdekesség a nyomáskülönbségről. Magasban kisebb a légnyomás (emiatt dugul be a fül is...), itt a bizonyíték (még magasan voltunk, amikor utoljára ittam az üvegből, és visszatettem a kupakot, így az ottani légnyomás uralkodott a palackban a föld közelében is, ahol a nagyobb légnyomás benyomta a falát):

dscf9792.JPG

 

Leszállásról egy rövid videó (bocsánat a minőségért!):

 

 

Megérkeztünk Tamperébe:

dscf9810.JPG

 

Ezzel a géppel:

dscf9809.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://mehe.blog.hu/api/trackback/id/tr307456824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása